Adreswijziging - Reisverslag uit Doha, Qatar van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu Adreswijziging - Reisverslag uit Doha, Qatar van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu

Adreswijziging

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs en Daphne

15 Januari 2010 | Qatar, Doha

Beste vrienden,

bij deze willen we jullie even op de hoogte stellen van onze verhuizing. Gisteren zijn we van Manama naar Doha vertrokken. Even een korte samenvatting van hoe dit er uitzag:

8.25: Matthijs gaat voor z'n laatste dagje naar het werk
8.30: de verhuizers bellen aan bij Daphne
8.35: Ellemieke begint over haar toeren te raken van het geluid van snerpend tape dat gebruikt wordt om de dozen dicht te tapen
8.45: Daphne besluit Ellemieke mee te nemen in haar auto die nog even afgeleverd moet worden bij Speedy Motors om verkocht te worden
9.00: Arrival bij Speedy Motors
10.30: Terug in de penthouse in Bahrain waar de verhuizers al aardig zijn opgeschoten
11.45: Appartement is leeg en de verhuizers vragen om een laatste handtekening
12.00 - 16.00 Daphne en Ellemieke vermaken zich met wandelen, wat eten en relaxen
16.00: Matthijs komt terug van z'n werk en pakt de koffers in de auto
17.00: Afscheid nemen van Jamal, Mohamed, Mohedin en Neela. Ook hier bleek weer dat het tegenwoordig vooral om Ellemieke gaat ;-)
17.30: Arrival op de airport, waar Ali (collega die de Dodge gaat overrijden naar Qatar) ook om deze tijd aanwezig zou zijn om de auto op te halen
18.00: Ali arriveert (we verdenken hem ervan dat hij het reisboek van Bart en Anna heeft gelezen en dat hij is blijven steken bij Fiji Time)
18.45: Ingecheckt en wel even bijkomen in de lounge, waar Ellemieke te eten krijgt
19.30: boarden
20.05: vlucht vertrekt
20.15: vlucht zet landing in
20.28: geland op Doha International Airport
21.30: na 45 minuten te hebben gewacht bij de douane (en dan mochten we de helft van de rij nog overslaan vanwege een lief lachende Ellemieke), zijn we officieel in Qatar aangekomen. Visit Visa voor de dames en Matthijs is binnen op zijn Working Visa
22.00: aankomst bij Ezdan Serviced Apartments
23.00: lekker slapen
04.00: Ellemieke wil eten
07.30: er lekker vroeg uit voor ontbijt, koffie en de eerste dag in Doha
11.10: einde van het reisverslag van de eerste dag en wachtende op het wakker worden van Ellemieke. Was misschien toch wel een intensieve dag voor onze lieve meid.

Morgen een auto huren. Foto's volgen zsm.

Dikke groet,

Groet,
    René

• 15 Januari 2010 - 08:27

Annebeth:

Fijn dat alles goed is gegaan! Altijd handig dus, zo'n lief klein blank meisje met grote blauwe kijkers bij je hebben :-). Misschien ook nuttig bij slecht nieuws gesprekken op je werk? Korting op het huren van een auto? Gratis eten in een restaurant? Ellemiekje omhoog -beetje prikken in haar zij voor een extra giechel- en het is geregeld! Of draaf ik nu een beetje door... ;-p. Succes en plezier met de ontdekkingstocht in jullie nieuwe stad! We komen hopelijk (deze keer écht!) snel een keer langs.

Kus zusje

• 15 Januari 2010 - 08:35

Henny En Herm:

Hallo Daphne en Matthijs,

Zijn jullie al weer een beetje gewend na het sneeuwfestival in Nederland? We zijn er nog steeds niet van af! Maar jullie hebben het wel getroffen hé? We hebben de foto's gezien.

Dat was wel een heel kort vluchtje! We gaan Doha eens even op de kaart opzoeken. In ieder geval hopen we dat jullie een leuke tijd daar krijgen. We blijven jullie volgen!

Groetjes van ons,

Henny en Herm

• 15 Januari 2010 - 09:22

Theo :

Jullie hadden ook op de fiets gekund, of toch zelf met de auto. Beetje decadent, 10 minuten vliegen - paar uur wachten;-)

Veel plezier daar in Qatar! Nog meer zand, nog meer kamelen, nog meer import bier. Heerlijk!

Groeten,

Theo

• 15 Januari 2010 - 10:18

Lianne:

Hoi Daphne, Matthijs en Ellemieke,

Weer een verhuizing, van Dubai via Bahrein naar Qatar. Heel wat anders dan ook op stapel staande verhuizing aan het einde van de maand. Ik schat zo'n 800 meter van de Hoogstraat naar de Frisialaan.

We hebben hier nog een paar enveloppen voor jullie in de kast staan (zie ons verstuurde mailtje).

Groetjes, Lianne