meer van t zelfde... - Reisverslag uit Doha, Qatar van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu meer van t zelfde... - Reisverslag uit Doha, Qatar van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu

meer van t zelfde...

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Matthijs en Daphne

17 Januari 2010 | Qatar, Doha

De eerste indruk van Qatar is dat het weer een Arabisch land is, zoals we dat inmiddels wel kennen...En die eerste indruk klopt!
Toch zijn er ook meteen verschillen te zien met Bahrein. Hier is nl veel meer af en mooi gemaakt en er is zowaar hier en daar wat groens te bekennen. Lekker!
Waarin het wel totaal gelijk is aan de andere landen is het ambtenaren apparaat.
We zijn vanochtend op pad geweest voor ons rijbewijs. Je mag hier maar 1 week met je "buitenlandse" bewijs rijden en daarna moet het omgezet zijn. Regelaars als wij zijn (not!) het meteen even gedaan...Laat dat even trouwens maar weg...
We waren er om een uur of 8 en rond de klok van 11 uur konden we weer met 2 Qatari rijbewijzen op zak vertrekken.
Het duurt dus even maar dan heb je ook wat! Sterker nog: Ik heb een nieuwe voornaam van deze aardige mensen gekregen...hahhahaha

Toen we aangaven dat het niet klopte vertelden ze ons dat we het het beste nog gewoon even zo konden laten en dat we bij het aanvragen van het visum maar moesten doorgeven en regelen. Ze hebben de verkeerde regel uit het paspoort over getypt. Ik heet nu met mijn roepnaam ECHTGENOTE VAN...gelukkig is mijn achternaam wel Simons gebleven, zodat er toch nog wat klopt...

Ik het even wat fotootjes bijgevoegd die we van het weekend gemaakt hebben. Het straatbeeld met de mooie gebouwen Verder nog in een mall die ze hier hebben gebouwd alsof je buiten bent en wel buiten in Venetie...

  • 17 Januari 2010 - 16:30

    Marjon:

    OOOWWW ik ben zo jaloers ziet er vet beter uit daar! ZIt ik hier nog op dat schijt eiland!;)
    Ik heb je vandaag erg gemist Daphne en Ellemieke natuurlijk ook!Ik was vandaag ff in de mall kaarten kopen bij Caribeu wat drinken en it's not the same!!!
    Miss you all readdy!!

    Kuzz

  • 17 Januari 2010 - 17:16

    Ina:

    lieve schatten, jullie maken wel weer heel wat mee rondom het aanvragen van het rijbewijs van Daphne en geduld moet je zeker hebben!!!
    Papa en ik zijn weer helemaal verbaasd over Ellemieke, ze verandert met de dag en wordt met de dag groter en wijzer.
    dikke kus, Ina, mams en oma

  • 18 Januari 2010 - 06:58

    Bart:

    en wat is de beste tijd om een weekendje Qatar te doen?

  • 18 Januari 2010 - 08:39

    Annebeth:

    Hahahaha!! :-D. Zou een boek schrijven met alles wat jullie meemaken, Daphne! Alvast voor de kinderen van Ellemiekje of zo (lekker op tijd beginnen..). "Wat oma en opa allemaal hebben meegemaakt kindje.." ;-). Ziet er zo op de foto's in ieder geval een stuk meer 'af' uit dan Dubai en Bahrein. Enjoy! Tot snel!

  • 19 Januari 2010 - 13:23

    Jeroen:

    Het moest me even kwijt dat ik het leuk vind dat je vindt dat er hier meer af is dan in Bahrein.

    Ik zit hier alweer 2 maanden en ben er bijna aan gewend dat er overal gebouwd wordt en dat de wegafzettingen elk uur veschuiven.

    Maar ik ben blij voor je dat je het hier wat dat betreft beter vind dan in Bahrein.

    Groeten en welkom

    Jeroen

  • 23 Januari 2010 - 15:07

    Marianne T:

    Hoi Matthijs, echtgenote en Ellemieke, allereerst gefeliciteerd met de verjaardag van Matthijs. Van harte. Hebben echtgenote en Ellemieke het hele verjaardags repertoir voor je gezongen? Rein en ik drinken vanavond een lekker wijntje op je verjaardag.
    Qatar ziet er op de foto's lekker luxe uit. Succes met de huizenjacht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Matthijs en Daphne

Op vrijdag de 13e (juli) om 15.00 uur begon ons avontuur dan echt. Voor de laatste keer trokken we de voordeur aan de Hoogstraat 45 achter ons dicht om vervolgens met de auto naar Schiphol te rijden, waar na een emotioneel afscheid van onze ouders en broertje en zusjes met aanhang, onze enkele reis met KLM-vlucht 4236 vertrok. Op zoek naar.... ja naar wat eigenlijk.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 691
Totaal aantal bezoekers 43394

Voorgaande reizen:

13 Juli 2007 - 14 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: