Quad bike safari - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu Quad bike safari - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu

Quad bike safari

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Matthijs en Daphne

26 Januari 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Afgelopen woensdag kreeg ik een sms-je met de vraag of we zin hadden in een middagje quad bike rijden zaterdag. Magda, degene die het sms-je stuurde werkt bij een evenementenbureau waar je dit soort dingen kan boeken. Na een korte aarzeling heb ik geantwoord dat het ons leuk lijkt om te gaan doen. De aarzeling zat in het feit dat het ook natuurlijk wel een beetje spannend is om te doen, omdat we allebei nog nooit op zo'n ding hadden gezeten..

We werden begin van de middag thuis opgepikt met een 4x4 en zijn toen naar onze startplek gebracht die al midden in de woenstijn is. Daar stonden de quads netjes bij de tent klaar voor de start. Super natuurlijk. Wij (met z'n zessen) kregen onze helm, bodyguard, "skibril" en handschoenen uitgereikt en na een korte uitleg over gas en rem gingen we van start.

Echt waar dwars door de woestijn dus vlak langs de kamelen, over de zandduinen, op en af, op en af, op en af...Het is een achtbaan van oneindig veel kilometers zand en wij maar crossen achter onze leider aan :-)
Ik heb nog twee keer vast gezeten, omdat ik niet genoeg gas gaf berg op, of beter gezegd ik liet het gas te vroeg los zodat ik nèt niet de berg op kwam. Later had ik het wel door en ging iedere berg-op aktie helemaal goed!
Berg-af is heel wat anders...lijkt makkelijk, gewoon naar beneden rollen en beetje remmen....Nou dus niet! maar dat hadden ze vergeten te vertellen...niet zo handig! Berg af moet je (tegen mijn logica in) een beetje gas blijven geven...dan blijven de wielen rollen en blijft je quad bestuurbaar en gaat het dus veilig naar beneden. Maar..zoals ik zei, ze waren het vergeten te vertellen van dat gas geven...Matthijs heeft hierdoor een flinke smak gemaakt en de quad is over hem heen gerold...Gelukkig niks ergs gebeurd, slechts een paar blauwe plekken, maar wel even flink geschrokken.
We hebben ruim 30 km gereden toen we weer mooi voor de tent uit kwamen.

Om jullie een beetje een idee te geven van onze middag hebben we weer wat foto's bijgevoegd.

• 28 Januari 2008 - 07:17

Annebeth:

seht gut aus!! stoer hoor! inderdaad niet zo handig om met een halve 'briefing' op zo'n ding te stappen (doen ze dat vaker, of waren jullie een testcase?), maar gelukkig niets ernstigs gebeurd! mooi verjaardagscadeau voor Matthijs :-)). bij deze natuurlijk nog gefeliciteerd lieve broer!!!!! kreeg je telefonisch niet te pakken helaas... heb je het buiten bijna je nek breken nog op een andere spectaculaire manier gevierd? lijkt me toch raar, zo ver weg.. maar vast niet minder gezellig!!
    hee lieve lui, een hele goede werkweek! zal mij benieuwen wat voor spannends jullie komend weekend weer gaan doen haha! dikke kus!! (k)

• 28 Januari 2008 - 11:06

Stan Bell:

hi dushi's
    mooie verhalen zeg!!
    ben net terug uit curacao, maar ook deze verhalen over quadbikes komen me erg bekend voor, ( Namib woestijn, inclusief een flinke klapper mijnerzijds)
    Ik hoorde in de wandelgangen hier grote plannen over "grote" auto's-aanschaf: kun je niet een cayennetje extra in de container stoppen tzt.?

veel liefs en suc6 daar en hopelijk tot snel een keer, greetz Stan

• 30 Januari 2008 - 15:00

Mama:

Hartstikke leuk hoor gelukkig alles goed gegaan met Matthijs?. Mail nog maar eens. Hier alles super leuk.