(Valentijns)weekend - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu (Valentijns)weekend - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu

(Valentijns)weekend

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Matthijs en Daphne

20 Februari 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Valentijnsdag...de dag dat 2 vrouwelijke collega's van hun man een bos rozen en Patchi chocolaatjes kregen bezorgd op kantoor...en zich steeds harder afvroegen of ik niks zou krijgen. Valentijnsdag...de dag dat aan Matthijs verschillende keren is gevraagd wat hij mij heeft gegeven...Tja , Valentijn is hier iets groots. Grappig hoor. Bijna alle Indiers hier hebben een zogenaamd "arranged marriage" in plaats van een "love marriage", maar op Valentijnsdag wordt flink uitgepakt. Men wenst hier elkaar ook Happy valentine's Day....Echt een beetje rare ervaring...

Ons (Valentijns)weekend begon op donderdagavond. We hadden kaartjes voor een live concert van DJ Tiësto. Errug gaaf optreden en super leuk om eens mee te maken. We waren van te voren erg benieuwd wat voor een soort publiek er op af zou komen. Nou net als in Nederland, jongelui die zin hebben in een gezellig avondje "dancen" op goede muziek.
Zoals een goede artiest dat hoort te doen begon hij pas om 12 uur s nachts zelf muziek te draaien, wat dus betekende dat we de vrijdag begonnen zijn met uitslapen. Heerlijk!
Na het ontbijt maar eens even bedacht wat we konden gaan doen met deze mooie zonnige dag (bijna 30 graden)...Naar een strandtent natuurlijk!
We zijn in de auto gestapt en naar de altijd gezellige Barasti Bar gereden. Even heerlijk wat gedronken en in de zon gezeten. Er waren ook al mensen in bikini, maar daar waren wij nog niet aan toe. Het zeewater hebben we wel even gevoeld, maar dat is toch nog wel koud hoor!
's Avonds eigenlijk niet veel gedaan, tja met een wijntje en een kaasje voor de tv...ook niks mis mee...

Zaterdag hebben we lekker een stuk gewandeld in een van de stadsparken van Dubai. Lekker hoor! Nog even onder het genot van een ijsje bij wat cricket spelende jongens gekeken. In Nederland neemt met een voetbal mee naar het park, maar hier is het een cricket bat en een klein balletje.

Tja het is hier in Dubai door de week hetzelfde als in Nederland. Vroeg opstaan, werken, eten en slapen, maar...Het weekend is hier een mini-vakantie, met erg mooi weer op het moment! Nu van genieten, want voor je het weet is het weer te warm om al deze dingen te doen.

• 28 Februari 2008 - 17:59

Saskia:

Dag Daphen en Matthijs,
    Ik heb even jullie verhalen gelezen, klinkt geweldig wat jullie meemaken. Gisteren kreeg ik zomaar bezoek van jullie vriendin Annemee samen met Duco. Gezellig hè, ze kwamen even Gijs bewonderen. Van Annemee hoorde ik al wat verhalen over jullie bijzonder leven in Dubai. Geniet van het 'normale' warme weer en de uitstapjes die jullie maken.
    Groetjes Saskia