nederlandse televisie - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu nederlandse televisie - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu

nederlandse televisie

Door: Daphne en Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs en Daphne

10 Maart 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

hallo allemaal,

zoals we al in eerdere berichten hebben geschreven, hebben we de mogelijkheid om de nederlandse voetbalcompetitie te volgen, via onze Arabische vrienden.
Gelukkig hebben we ook de beschikking over de nederlandstalige zender BVN. Deze zendt programma's uit van de publieke nederlandse en belgisch omroep. Zo kunnen we elke avond de uitzending van De Wereld Draait Door kijken (van de dag ervoor). Ook Pauw en Witteman wordt uitgezonden, maar op een tijdstip dat we moeten werken. (uur of 2 s middags) Dat is jammer.

Gelukkig zijn Boer Zoekt Vrouw en Wie is de Mol op, voor ons,een ideaal tijdschema uitgezonden....een week nadat het op de gewone nederlandse tv te zien is.
En in dat laatste schuilt een groot gevaar...Een week nadat Nederland kijkt, komt het voor ons op BVN tot beschikking...
www.nu.nl (onze nederlanse nieuwsverzamel site om op de hoogte te blijven van de Wilders periekelen en domme uitspraken van Joran) is echter helemaal up-to-date en met kijkcijfers van zulke programma's worden wij, als kijker, natuurlijk op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen van boer Frans en zijn keuze of het boerinnetje met haar Jurre....ach..oke tot daar aan toe...Dat weten we dan dus voor de uitzending...maar....van Wie Is De Mol wil je het gewoon ECHT NIET weten wie de mol is voordat je het zelf "live"te zien krijgt...helaas...wij wisten per ongeluk opeens al dat Dennis de verrassende mol was dit seizoen...we hadden toen hier nog 2 uitzendingen tegoed....Dat was ECHT jammer.
Maar verder is Nederlandse tv wel erg leuk hoor en zijn we er blij mee.

Degenen die hier al zijn geweest zullen ons volgende verhaal goed kunnen volgen:
Vorige week zagen we op het NOS Journaal dat de Zuid-as een ware stad gaat worden. Ondergrondse wegen, duizenden appartementen, winkelcentrum etc. Allemaal mooi om te horen en goed om te zien dat er naast Dubai ook nog wat staal en beton naar Nederland vervoerd wordt. Toen hoorden we bij de afsluiting van het item nog een mooie laatste zin: over 20 JAAR zal het klaar zijn!
Hier worden in een weekend complete wegen omgelegd, zijn ze begonnen met de bouw van de stad waar we wonen (International City met 20.000 wooneenheden) in 2003 (gereed in 2008/2009). En wij in Nederland krijgen het voor elkaar om een hele stad in slechts 20 jaar te bouwen.... Of we hierdoor nou tot de conclusie moeten komen dat we de 'strijd' met de opkomende markten gaan verliezen vinden we iets te ver gaan, maar het geeft toch wel te denken.