Lang weekend Oman - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu Lang weekend Oman - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu

Lang weekend Oman

Door: Daphne en Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs en Daphne

22 Maart 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

lieve allemaal,
We zijn net terug van een lekker weekendje weg. Tja als je in Dubai woont is een weekendje Muscat (Oman) goed te doen.
De donderdag hadden we vrij vanwege de geboortedag van profeet Mohammed, onze vrije dag in ruil voor Goede Vrijdag en Pasen zullen we maar zeggen...

We hebben het heerlijk gehad.

Donderdag vroeg vertrokken vanuit Dubai met het vliegtuig. Het is ongeveer 3 kwartier vliegen. s Middags eigenlijk vooral aan het zwembad bij het hotel gezeten/gelegen en s avonds zijn we naar de haven gegaan, want daar zit een hele grote souq (markt)...Nou deze was niet aan ons besteed, maar ach...leuk om gezien te hebben dat ze hier ook heeeeel veel sjaaltjes verkopen...
Vrijdag ochtend vroeg opgestaan want om 9 uur stond onze taxi klaar om ons naar de dolfijnenboot te brengen. Erg veel dolfijnen gezien, maar ze zijn moeilijk te fotograferen. Veel staartjes en "leeg" water op de foto.
s Middags weer lekker bij het zwembad. Eind van de middag naar het strand van Muscat waar veel gevoetbald wordt, maar wat stukken minder mooi was dan dat we gedacht hadden. Bruin zand en zonder palmbomen...waarschijnlijk zijn de plaatjes uit de reisgids in een ander deel van Oman geklikt....

daarna terug naar het hotel voor de nodige hapjes en drankjes.

Toen toch nog even het hotel verlaten en zijn we een blokje om gegaan. Zo zijn we toen bij een lokale kapper belandwaar Matthijs zich heerlijk heeft laten scheren. Leuke ervaring en lekker glad babyface-je.
Voor het idee nog even een aantal foto's.

Groet,
Daphne & Matthijs

• 23 Maart 2008 - 08:40

Mama:

Leuk bericht hoor. Wij hebben hier in de sneeuwstorm gelopen

• 23 Maart 2008 - 10:44

Henny En Herm:

Hey Daphne en Matthijs,
    Inderdaad, je moeder heeft helemaal gelijk, het is wel weer iets om erg jaloers op te worden. Wij zitten nu in het huis van een nicht, die momenteel lekker in de zon van Florida zit. Op weg hier naar toe, (Eerbeek, drie kwartier met de auto) hadden we een ferme sneeuwbui. Vandaag -het is nu bijna twaalf uur- is het mooi weer maar koud.
    Daphne, we volgen jullie belevenissen op de voet en vinden de verhalen erg leuk. Jullie fotoreportage is ook erg mooi. Geniet er maar van!

Groetjes van Henny en Herm

• 23 Maart 2008 - 15:43

Dirk Jan:

Hoi

Omen, toe maar! Dat strand ziet er niet echt aantrekkelijk uit, maarre de zwembadfoto's maken jaloers.

veel genieten

• 23 Maart 2008 - 20:02

Beppe Westra:

leuk om de foto's te zien van jullie.
    het is heel wat anders dan hier.
    groetjes van beppe

• 25 Maart 2008 - 06:50

Margy:

Hoi Matthijs en Daphne,
    In tegenstelling tot het mooie weer bij jullie, "genieten"wij van een winters tafereel. Vanmorgen vroeg was het met het zonnetjes prachtig. Maar zoals altijd in Nederland als het een beetje minder weer is, is het een rommeltje op de weg. Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben. Het is en blijft een stap.
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie wel en wee.
    Groetjes, Margy

• 25 Maart 2008 - 07:36

Esmee:

Leuk hoor wij zitten hier met sneeuw en jullie komen met foto's met zon en zwembad aan. Zit je op dinsdag om 08.00 uur op het werk, kom je net uit de auto, staat 613 km aan file en het treinverkeer ligt stil omdat er eens sneeuw is in Nederland, zie je deze foto's. Maar het ziet er wel mooi uit en ik ben gewoon jaloers. Hier gaat het goed op kantoor zijn niet veel mensen want deze zitten vast in het verkeer.
    Helaas moet ik weer verder omdat de telefoon gaat. Heel veel plezier nog en een dikke kus van ons.

Groetjes Esmee.

• 25 Maart 2008 - 20:46

Nathalie :

Hallo daar! Nou het ziet er allemaal toch wel leuk uit hoor daar. Alleen die dolfijnen waren neem ik aan toch al de moeite?! Hier sneeuwt het nog steeds vanaf morgen zou het over moeten gaan in regen. Dan toch nog maar liever sneeuw. Mijn verlof zit er bijna op. Was het nog lang niet zat thuis maar ja werken hoort er ook weer bij hé?
    Tot horens!
    Nath.

• 25 Maart 2008 - 21:43

Paul B.:

Oud Captain !

Zie dat je aardig actief bent op ons gastenboek. Het harde werken valt wel mee dus :) ? Lees dat je het goed naar je zin hebt, goede zaak !

Voel me zeer vereerd met een heuse column van de gedisciplineerde oudprof met wit-rode bril zonder enige zelfkritiek. Je moet er bij zijn geweest om het allemaal te geloven ! Gelukkig heb wij ons als team wel gedisciplineerd gedragen en is de tas gevuld met 3 welverdiende punten.

PS: we hebben twee plekkies gereserveerd op de platte kar en voor een fust.

P.