Zomertijd - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu Zomertijd - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu

Zomertijd

Door: Daphne en Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs en Daphne

30 Maart 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

nou het is hier nu ook officieel Zomertijd! Niet dat onze klok is verzet, maar....onze airco is weer ingeschakeld!
Het is overdag RUIM 30 graden en 's avonds wordt het niet koeler dan een graad of 23...Dat zijn dus van die zomeravonden waarvan je in Nederland er maar een paar hebt en waarop je denkt: slapen doen we wel weer een andere keer, nu gaan we lekker bij de buren op het bankje een roseetje drinken!

Ons hoor je niet klagen! Bij mijn collega's is het klagen echter al weer begonnen...Ik snap dat niet. Zij zijn er aan gewend en zeuren nog dat het zo warm is!
Er is natuurlijk wel een verschil: In hun cultuur is blank zijn een teken van "schoonheid" hoe blanker hoe mooier...nou ja...DAT is nu wel steeds lastiger natuurlijk.

Wij zijn afgelopen zaterdag om 6 uur opgestaan ('s ochtend wel te verstaan) om op het strand te gaan hardlopen. Ja ja ik hoor jullie al denken: de hele winter niks doen en dan nu stoer zeggen dat je de wekker om 6 uur zet om hard te lopen...!!! eeehm...JA.
Maar dan wel een JA en dat gaan we vaker doen. Er is namelijk door ons een hele mooie route ontdekt van 1,5 km die heerlijk langs het strand loopt. Op de heenweg uitzicht op de Burj al Arab. (het 7-sterren hotel wat altijd op de foto staat bij een artikel over Dubai) en op de terugweg uitzicht op de werkzaamheden in de haven. Minder idyllisch, maar wel de reden waardoor Dubai Dubai is geworden.

Na het hardlopen een duik genomen in de zee en eigenlijk niet meer van het strand afgeweest tot een uur of vier....

Heerlijk!

Wij hopen voor jullie dat jullie weer zich ook snel aanpast aan de zomertijd, of in ieder geval een paar lentedagen laat zien!

Gegroet

• 31 Maart 2008 - 06:36

Gré Goudbeek:

Ik geloof dat het tijd wordt om ook te gaan wonen in Dubai. Het hardlopen laat ik wel schieten, strand lijkrt me super!

• 31 Maart 2008 - 08:33

Moeders:

Maak ons maar lekker met je temperatuuur. Wij zitten hier met regen. Nou ja we zijn eraan gewend he.
    Wel weer een leuk bericht hoor.

• 31 Maart 2008 - 09:12

Felix:

Daphne en Mattijs,
    wat een goede bezigheid! eerst even 1,5 km hardlopen nen dan de hele dag op het strand blijven liggen! klinkt goed hoor...
    Matthijs, tot over een maandje! Dat wordt weer superleuk, hoezeee!

Felix

• 31 Maart 2008 - 16:28

Ina Westra:

Wij hopen ook dat het weer zich bij ons snel aanpast aan de zomertijd. Fijn dat jullie zo genieten en hardlopen dat is in de ochtend voor jullie het beste te doen.