gelukkig hebben we de foto's nog - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu gelukkig hebben we de foto's nog - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu

gelukkig hebben we de foto's nog

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Matthijs en Daphne

08 Juli 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

hallo allen,
op veler verzoek weer even een berichtje van ons.
Tja...wat is er te schrijven...? De nieuwe ontdekkingen zijn in Dubai wel een beetje over...het is ook gewoon, net als in Nederland, werken. De vakantie periode breekt aan dus alle expats verlaten Dubai...

We hadden pas geleden wel iets leuks en nieuws, namelijk Matthijs had van zijn werk een cricket toernooi. Er zijn hier, zoals misschien wel bekend, ENORM veel Indiers en Pakistanies en hun volkssport nummer 1 is cricket. In Nederland kan een bedrijfstoernooitje tennis, voetbal of misschien volleybal zijn, maar hier is dat dus cricket. Oke! dan doet Matthijs daar toch aan mee! Geen probleem!
Vrijdagochtend 8.30 in de sporthal zijn om te registreren en toernooi schema te krijgen etc etc...10 uur 1e wedstrijd.
Ik kom nejes om 10 uur de hal binnenstappen om te kijken. Matthijs en zijn team zijn al goed bezig (denk ik, want ik snap het spelletje niet helemaal, maar het ziet er flitsend uit in mijn ogen)
Na vier overs (ja,ja) wordt de wedstrijd stil gelegd, de tegenstander is gediskwalificeerd, omdat ze geen vrouw in het team hebben...
Nou mooi! 1e poule wedstrijd in de pocket! "Op naar de finale" was al helemaal geen gekke gedachte!

Tussen deze (korte) wedstrijd en de volgende wedstrijd zit wat tijd, dus gezellig met het team bij elkaar staan en ik krijg zo hier en daar wat mee van de regels, de wicket en de overs, de fast en slow bowlers en natuurlijk de runs.....(wat?)

Opeens komt een lid van het gediskwalificeerde team naar me toe, of ik "hun" vrouw wil zijn .....Nou ze weten niet wat ze in huis halen! hahahahhahahahahaha wat een giller!
Nou ik proberen duidelijk te maken dat ik ze zeer streng aanraad toch echt even verder te kijken en vragen zodat ze iemand anders kunnen vinden...maar ze hadden hun keus denk ik al op mij laten vallen en ik werd hun vrouw...Ze hebben zich bij de wedstrijdleiding gemeld, mij aangewezen en ze mogen weer mee doen, maar de 1e wedstrijd blijft verlies....

Wat blijkt nou, moeten ze (eh..WE) weer tegen Matthijs zijn team, omdat er iets met de pouleverdeling en niet-opdagende teams was...moest ik dus meedoen als tegenstander van het team wat ik kwam supporteren...lekker....

Ik kan eerlijk zeggen dat ik mijn beste cricket wedstrijd OOIT heb gespeeld! Echt lachen joh, ik deed maar wat ik als opdracht elke keer mee kreeg en uiteindelijk weet ik niet eens of ik het goed heb gedaan! Maar ze waren al lang blij dat ze weer mee konden doen aan het toernooi....en WE hebben van ZE gewonnen!

Daarna was het lunch-pauze en moesten er nog wat wedstrijden in andere poules gespeeld worden. Nou uiteindelijk ging geen van beide teams door naar de kwartfinale en zijn we naar huis gegaan...
Mooie ervaring natuurlijk...ONZE eerste cricket wedstrijden...ik heb overigens besloten dat ik er geen prof-carriere van ga maken...

Doordat we beiden mee deden hebben we geen foto's die waard zijn om te showen, maar nog wel wat foto's van ons EK in Dubai...maar dat is van lang geleden, toen Nederland nog goed speelde tegen Frankrijk...Matthijs won die dag de pot en we hebben een erg leuke hollandse avond gehad compleet met veel (te veel)bier en bitterballen en een heleboel nederlanders! Gelukkig hebben we de foto's nog...

  • 08 Juli 2008 - 14:53

    Rene De Leeuw:

    jaja matthijs gelukkig heb ik in nederland gewonnen op het werk. oja bedankt voor het tientje

  • 09 Juli 2008 - 06:19

    Elsbeth Guliker:

    Hoorde dat je langs bent geweest hier op kantoor, jammer dat ik je ben mis gelopen. Vroeg me idd ook af waar de berichtjes bleven....Voor jullie is het misschien dagelijkse kost maar voor hier erg leuk om te lezen/zien. Hoorde dat we een wkndje gaan stappen/kijken bij jullie. Ben van de partij hoor! X

  • 09 Juli 2008 - 10:59

    Mama:

    Hartstikke leuk verhaal hoor. We hebben ervan genoten.

  • 16 Juli 2008 - 17:39

    Edgard En Thea:

    Wat een leuk verhaal, fijn wat van jullie te horen.
    Dit mogen jullie vaker doen!
    We horen dat het goed gaat, met ons gaat het ook goed.
    Ook met Cacha en de kleintjes, ze groeien goed en zijn ook af en toe lekker ondeugend.
    Lieve groet en alle goeds voor jullie,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Matthijs en Daphne

Op vrijdag de 13e (juli) om 15.00 uur begon ons avontuur dan echt. Voor de laatste keer trokken we de voordeur aan de Hoogstraat 45 achter ons dicht om vervolgens met de auto naar Schiphol te rijden, waar na een emotioneel afscheid van onze ouders en broertje en zusjes met aanhang, onze enkele reis met KLM-vlucht 4236 vertrok. Op zoek naar.... ja naar wat eigenlijk.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 43398

Voorgaande reizen:

13 Juli 2007 - 14 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: