Wat een KUTZOOI - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu Wat een KUTZOOI - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu

Wat een KUTZOOI

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs en Daphne

29 Juli 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Ik weet dat de titel van dit bericht niet zo positief klinkt, maar ik heb inmiddels geleerd dat het beter is om je gevoelens maar gewoon te uiten en ze vooral niet op te kroppen......

Zoals de meesten van jullie al wel weten, begint het hier inmiddels aardig op te warmen. Recentelijk raakte het kwik nog de 50 graden celcius en ook de afgelopen dagen was het zo'n 47 graden overdag en 's nachts koelt het af tot zo'n 33 graden.
Nu is dat een gegeven en hier hebben we inmiddels aardig mee leren leven, ware het niet dat Daphne afgelopen zondag bij thuiskomst merkte dat de Airco kapot was.
Daphne meteen naar de bewaking beneden in het gebouw en die gaven aan dat de technicus helaas was vertrokken voor de dag, maar dat we een formulier konden invullen waarna het gisteren zou worden gemaakt. Gisteren heb ik mijn sleutel 's ochtends netjes bij de bewaking achtergelaten en in de avond kwamen we erachter dat het nog steeds niet was gemaakt.
Na een erg warme nacht stonden we vanochtend weer vol goede moed bij de bewaking. Hem toch duidelijk gemaakt dat het wat te warm was en dat we toch echt wilden dat de Airco weer gemaakt zou worden. Natuurlijk, geen probleem dat zou nu toch echt gedaan worden. Voor de zekerheid heb ik het tel nr van Irfan, de manager van het gebeuren hier, maar even gevraagd en ik heb hem vandaag een aantal keren gebeld om te vragen of er al wat was gedaan.
Om 11.30 uur => nog niet, maar ze zijn onderweg.
Om 15.30 uur => nog niks, want ze hadden nog een ander klusje.

Daphne komt om 17.30 uur thuis en gelukkig ze zijn bezig met de reparatie......

Wat blijkt nu uiteindelijk, de airco is kapot (dat wisten we al) en kan niet meer gemaakt worden vandaag. Ik heb vervolgens Irfan nog maar even gebeld en heb hem toch even heel duidelijk verteld dat ik hier echt heel erg ongelukkig mee was. Nadat hij met een aantal mooie smoesjes aankwam, die ik met de fameuze woorden Bullshit heb afgedaan, heeft hij ons een ander gemeubileerd appartement aangeboden voor vanacht.
We zitten nog in dubio, maar om nou op en neer te gaan pendelen lijkt ons niet echt wat....

Ik ben er altijd voorstander van om een bericht positief af te sluiten, daarom nog even een aantal voordelen van deze situatie:
- energierekening zal wel een stuk lager uitvallen deze week.
- vanaf morgen waarderen we de airco nog meer als daarvoor.
- om het toch een beetje koel te houden, kunnen we vanavond het beste lekker in onze blote kont voor de televisie zitten.

Geniet van het heerlijke weer in Nederland en voor de personen die van een beetje leedvermaak houden:
http://www.weeronline.nl/VAEmiraten/Dubai.htm

  • 29 Juli 2008 - 17:39

    Tjerk:

    Dat gaat dus een beetje op zijn Grieks.

  • 29 Juli 2008 - 17:40

    Renske:

    Wat een kutzooi,
    Ben ik naar de kapper geweest, is het véél te kort geknipt!!

  • 29 Juli 2008 - 18:02

    Sape:

    Best lastig lijkt mij, geen airco met die hitte... maar daarom hoef je nog niet zo oververhit te reageren; je kunt best wel een andere titel voor je artikeltje bedenken Thijs! Succes vannacht!

  • 30 Juli 2008 - 06:26

    Annebeth:

    En wij al klagen als het 's nachts niet kouder wordt dan 20 graden, "want dat is zo warm!"... Nederland is zo slecht nog niet! Kun je de extra waardering die jullie (en wij) nu voor het Nederlandse weer hebben ook even als positief punt toevoegen? :-))
    Hoe beviel het TV kijken in de blote kont trouwens? Is het een aanrader?
    Ik zou zeggen 'hou het hoofd koel' (of is dat dan weer gemeen in deze situatie...) en succes!!

  • 30 Juli 2008 - 06:39

    Liesbeth:

    My god, dat is wel ellende ja....ken het gevoel een beetje heb nu een auto met airco. Moet er niet aan denken dat deze nu kapot gaat. Je went snel aan luxe, maar voor jullie is dat het niet met die hitte daar.

    Dikke kus

  • 02 Augustus 2008 - 18:42

    Dirk Jan:

    Ach, jij in de hitte, ik in de kou. Vannacht op 4300 meter boven zeeniveau, bij min 20 graden geprobeerd wat te slapen. Verder is Bolivia best een mooi land. Hou vol en denk aan koele exotische plekken zoals Uyuani, Tupiza en de Boliviaanse Zoutvlaktes.

  • 03 Augustus 2008 - 10:28

    Albert:

    Wat een kutzooi..., mijn bier is op

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Matthijs en Daphne

Op vrijdag de 13e (juli) om 15.00 uur begon ons avontuur dan echt. Voor de laatste keer trokken we de voordeur aan de Hoogstraat 45 achter ons dicht om vervolgens met de auto naar Schiphol te rijden, waar na een emotioneel afscheid van onze ouders en broertje en zusjes met aanhang, onze enkele reis met KLM-vlucht 4236 vertrok. Op zoek naar.... ja naar wat eigenlijk.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 43401

Voorgaande reizen:

13 Juli 2007 - 14 Juli 2020

Mijn eerste reis

Landen bezocht: