next step - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu next step - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu

next step

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Matthijs en Daphne

20 Oktober 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal,

Voor sommigen zal dit nieuws zijn en sommigen van jullie zullen het al gehoord hebben...Ofwel van ons zelf, ofwel van onze trotse ouders: We gaan emigreren naar Bahrain!
Bahrain is een klein (ei)land in het Midden Oosten op ongeveer 50 minuten vliegen van Dubai. Matthijs heeft een ontzettend leuke job aangeboden gekregen bij Standard Chartered Bank. Deze bank is in Nederland (Europa) niet zo bekend...misschien zelfs onbekend, maar hier en in Azie een hele grote speler. Matthijs kan een mooie promotie maken en het lijkt het waard om Dubai te verlaten en naar Bahrain te gaan. Hij wordt verantwoordelijk voor de verkoop van Structured Products in 5 landen in het Midden Oosten.

Half november gaan we naar Bahrain. We krijgen voor de eerste maand onderdak aangeboden door de nieuwe werkgever en dan kunnen we in die maand een mooie nieuw villa/apartement vinden.

Het zal wel even afkicken worden van de luxe, gemakken en glitter an glamour van Dubai. Bahrain is wat kleiner, loopt wat achter (of loopt Dubai voor...?), maar daardoor, door de kenners beoordeeld, veel gezelliger en vriendelijker...Nou we zijn benieuwd! Dit wordt onze proef of we ook kunnen leven in een land zonder Ikea...:-)

Ik ben inmiddels met mijn laatste werkweek bezig. Donderdag is mijn officiele laatste dag en dan kan ik me bezig houden met de verhuizing, het opzeggen van alle abonnementen (denk aan tv, internet, telefoon, GWL, verzekering), regelen van verkoop van de auto...de Pajero...mijn Swiftje gaat mee...(dat is zoals het er nu voor staat. De definitieve beslissing moet hier nog over genomen worden).
Die abonnementen kan je niet zoals in Nederland vaak wel kan/kon een mailtje naar toe sturen en dan is het geregeld...nee, je moet hier persoonlijk langs gaan...Hier hebben we bijna voor alles een "security deposit" moeten doen bij het aangaan van het abonnement en tja..dat willen we nu natuurlijk wel weer graag terug hebben...Nou daar heb ik dus alle tijd voor!

Als we straks alles op orde hebben in "ons nieuwe land" zijn de boekingen weer welkom! Gezellig!

• 20 Oktober 2008 - 17:51

Elsbeth:

Leuk zeg, veel succes de komende tijd en met je nieuwe baan. Zullen we dan maar naar Bahrain komen borrelen.

• 20 Oktober 2008 - 22:26

Dirk Jan:

He gefeliciteerd met de nieuwe plannen en de promotie van Matthijs!
    Bagrain, klinkt als iets met kamelen en vrouwen in burka's. Ik ga eens Googlen.

• 21 Oktober 2008 - 06:40

Annebeth:

Hi hi! Al een deel van papa en mama gehoord inderdaad. Klinkt weer erg goed hoor! Gefeliciteerd Thijs met je nieuwe baan en succes met zoeken Daphne (pffff...)! Alleen jammer dat René en ik Dubai dan nooit hebben gezien... Alhoewel: als het er maar 50 minuten vandaan is haha ;-p.
    Wat ik me dan wel even afvroeg hè.. Begint de '3 jaar van huis' dan weer opnieuw te tellen of staat juli 2010 nog steeds in de agenda als terug naar het kille, natte, koude maar wel gezellige Nederland?
    Succes met opzeggen, pakken, verhuizen en de nieuwe start in Bahrein!!!

Dikke kus Zusje

• 21 Oktober 2008 - 06:48

Rene De Leeuw:

Heb ik net geregeld dat wij een oefewedstrijd komen spelen in Dubai en nu dit Nogmaals gefeliciteerd en veel succes daar in Bahrein.

• 21 Oktober 2008 - 06:55

Esmee:

Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Heeft Daphne ook een nieuwe baan?. Ik blijf gewoon zitten waar ik zit bij de abn-amro,of ben ik nu een ambtenaar net zoals Ben. Het klopt echter niet dat wij het zo druk hebben dat ik tijd te kort kom op een dag, terwijl ik toch tijd genoeg moet hebben. Maar helaas moet ik weer aan de slag. Groetjes van mij en als de kleine er is zal ik het laten weten. Als het goed is komt het ongeveer in de 2e maand van 2009.

Veel liefs Esmee.

• 21 Oktober 2008 - 07:16

Henriette:

he daphne en matthijs,

ten eerste gefeliciteerd met de promotie van Matthijs.
    En wat een spannend avontuur weer. ben benieuwd waar jullie uiteindelijk weer in terecht komen. Zal het met belangstelling volgen.

groeten uit een nat Amersfoort!

• 21 Oktober 2008 - 07:38

Gré Goudbeek:

Hallo zeg, jullie maken er wel een potje van daar:Leuk dat alles zo goed gaat. Zal wel heel anders zijn dan Dubai! Is er ook een goede kans op een baan voor Daphne?
    Groetjes van ons hier uit Ommen

• 21 Oktober 2008 - 08:00

Matthijs:

Matthijs gefeliciteerd met je nieuwe baan. Heel verstandig om die grote auto te verkopen. Gewoon als een gezonde hollandse jongen op de fiets naar je werk.
    Daphne succes met het tzt zoeken naar een nieuwe baan.

xxxxxxxxxxxxx

Marlijn & Matthijs

• 21 Oktober 2008 - 08:04

Liesbeth:

Hoi!

Matthijs van harte met je nwe baan! Leuk weer nieuwe indrukken en uitdagingen. Nou Daph weer op zoek naar een andere baan maar dat gaat vast goedkomen! Denk niet dat er een Manpower zit in Bahrain...

Dikke kus Lies

• 21 Oktober 2008 - 13:29

Henk Stijkel En Zo:

Hallo D&M,

Ik reageer niet zo vaak op jullie mailtjes, maar ze worden hier wel door ons allemaal gelezen. Elke keer weer leuk!
    Nu toch even een felicitaite voor jullie, groeten en veel succes gewenst van de Stijkel de Makelaars uit Harderwijk.

• 24 Oktober 2008 - 07:16

Nathalie:

Hé hallo van harte gefeliciteerd met alles wat jullie weer gaan meemaken. Daph. succes met alles regelen en Matthijs veel plezier in je nieuwe baan. Wat wordt het volgende land? NL weer een keer???

• 26 Oktober 2008 - 22:04

Thea En Edgard:

Proficiat Matthijs met je promotie, Daphne kan nu niet achterblijven! Geniet hier maar lekker samen van.Alle goeds in jullie nieuwe vaderland. liefs.

• 28 Oktober 2008 - 14:08

Stan Bell En Vanessa:

van harte met de progressie.. promotie..
    we zullen wellicht wel eens in jullie nieuwe stekkie komen kijken als de tijden hier wat rustiger worden (estelle wordt toch plastisch chirurg!, stannie en vanessa werken gewoon te hard)
    veel liefs en veilige reis!
    stan en Vanessa

• 17 December 2008 - 12:41

Lianne En Marco:

Hi,
    Jullie zitten inmiddels alweer een maandje op jullie nieuwe stek. We zijn erg benieuwd naar jullie nieuwe ervaringen! Hebben jullie al een mooie villa gevonden in Bahrein? En hoeveel anders is Bahrein dan Dubai?

Groetjes, Marco, Lianne en Anna