we bellen.... - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu we bellen.... - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu

we bellen....

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Matthijs en Daphne

03 Maart 2009 | Bahrain, Manamah

Dit is gewoon humor...Lang leve wonen in het buitenland! :-)

We hebben, omdat we internet wilden, een vaste telefoonaansluiting moeten nemen. Nou ja, geen probleem en eigenlijk wel handig. Nu hebben we ook van de week HET telefoonboek van Bahrein gekregen. Nou eens even ingekeken natuurlijk en alles staat op alfabet, zoals we dat gewend zijn...Maar dan het verschil....Het is niet ingedeeld naar stad/wijk/windrichting of iets soortgelijks...Nee...Gewoon op alfabet en that's it! Er staat uberhaupt niet eens een adres bij!

Nu is het te raden natuurlijk dat de A van Ali/Ahmad/Al Huppeldepup erg veel pagina's inneemt en ook de M van...Mohammad is erg druk bezet. Nu ik er nog eens over nadenk staan sommige op voornaam en andere op achternaam...Da's pas echt makkelijk!!! ;-)

Met de namen gaat het hier ook net even anders dan in Nederland. Je voornaam wordt gevolgd door de naam van de vader en dan vaak nog een rijtje...Dus als je hier in het telefoonboek een bekende op wilt zoeken wiens telefoonnummer je net even niet in je mobiel hebt staan, is het handig om te weten "van wie hij er eentje is"....Maar ik geef toe...Als je weet dat Ahmad z'n vader Mohammad (of heel fijn Mohammed/Mohamed/Mohamad) heet schiet het nog niet echt op...Mede dus door het ontbreken van het adres.

Wat weer WEL erg handig is, is dat Batelco DE aanbieder is van vaste en mobiele telefonie dus alle bekende nummers (vast en mobiel) staan achter de naam.

Tot zover even de grappige verbazing over het ogenschijnlijk praktische, maar dus zoooo onhandige telefoonboek hier, wat toch al gauw 509 pagina's dik is en wat begint met Aabed Abdulla Essa Hassan en eindigt met Zuzar Mohammad Madarwalla....

Verder gaat hier alles goed en wil ik Tjerk en Renske een hele goede reis wensen en vergeet aub de dropjes niet!!!!!

• 03 Maart 2009 - 06:09

Sape:

Ahlan ja Daphne en Matthijs,

Izzajak?

Interessant bericht, een inkijkje in de Arabische cultuur. Nu vraag ik me toch af hoe jullie in het dikke boek terecht komen in de eerstevolgende uitgave. Ik denk iets in de trant van "Daphne el Jooptinke Westra-Simons" en "Matthijs bin Sapina Westra" (om maar iets te noemen.

Maaassalema en sallimlie ala Tjerk en Renske!

• 03 Maart 2009 - 07:44

Tineke:

Mooi bericht. Je moet maar eens vragen hoe de mensen het zelf gebruiken.Of ..... jullie hebben een missie om de redaktie te laten inzien hoe het beter kan/moet.

• 03 Maart 2009 - 18:21

Hop:

Hey Daph,

goed bezig! Bijna iedereen die ik ken op die drie dwaze huisgenoten van me zijn lekker aan het reizen. goed om van je te horen dat je het lekker naar je zin hebt. Groeten vanaf de 10e (ik) en 11e (mark) etage van ING de Bijlmer

xx

• 03 Maart 2009 - 18:57

Dirk Jan:

Leuk verhaal! Grappig om te horen dat de vreemde culturen dus nog echt vreemd zijn. Geniet, wees zwanger en veel plezier met Tjerk (had hij maandag ook een beetje een zwaar hoofd?) en Renske!

• 06 Maart 2009 - 19:49

Henny En Herm:

We zijn net terug uit Calehonda, we reden naar vliegveld Malaga in bijna 20 graden en kwamen in Weeze ( Duitsland) aan terwijl het sneeuwde/regende. Dus hier in Europa kunnen de verschillen (qua klimaat) ook groot zijn. Zeg Daphne, ik (Herm) luister 's nachts nog wel eens naar Wereldnet. Volgens ons kun jij je ook hiervoor wel opgeven als correspondent met al je geweldige verhalen!!Met name dit verhaal past er heel goed in. We wensen jou een heel "plezierige" zwangerschap!!

Tot mailens maar weer!!

• 18 Maart 2009 - 19:03

Ed:

Jammer dat je het tel-boek van Dubai nu niet heb, dan was je je kapot geschrokken; daar staat tegenwoordig Pabis in!

Hoi Daffie, alles goed met jullie?

Heb die echo van je gezien; wordt zeker een jongen! Kan trouwens raar lopen, jij zwanger.

Gr Ed

• 23 Maart 2009 - 06:16

Marjon:

hey, telefoon boek heb ik hier nog niet eens gezien!!! heheheh klikt wel grappig! heheheh
    echt weer iets voor dit land! het moeilijke gedoe slaat echt alles!! hehehehe

Leuk gehad in Dubai?!

Greetz