Formule 1 - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu Formule 1 - Reisverslag uit Manamah, Bahrain van Matthijs en Daphne Westra - WaarBenJij.nu

Formule 1

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Matthijs en Daphne

28 April 2009 | Bahrain, Manamah

hallo allen!

Na een tijdje stilte weer eens tijd voor een berichtje van ons.
We hebben in de tussentijd heus niet stil gezeten. In tegendeel zelfs, we hebben veel bezoekjes gehad en hebben ons daarmee ontzettend vermaakt!
Ook nu hebben we gasten, Sape en Ina, de ouders van Matthijs.

Afgelopen weekend was HET evenement van Bahrein: Het Formule 1 circus was op het eiland. We hadden zeer grote twijfel of we er wel of niet naar toe zouden gaan...We zijn niet echte F1 fans en kaartjes zijn best prijzig en daarnaast nog natuurlijk "hoe reageert een baby i.o. op dat enorme lawaai van de voorbij racende auto's"...Kortom twijfels genoeg...

Zo'n F1 circus duurt een heel weekend. Vrijdag zijn de vrije trainingen, zaterdagochtend weer training, s middags de kwalificatie en dan zondag DE race...
Op vrijdag hebben we besloten er toch maar kaartjes voor te kopen. Het is natuurlijk wel HET evenement van het eiland en als je hier woont moet je het natuurlijk eigenlijk wel meemaken...Samen met de kaartjes ook oordopjes en zonnebrandcreme factor "sunblock" aangeschaft. Zijn we in ieder geval zelf op alles voorbereid!

Zaterdagmiddag, de dag dat het hier voor het eerst qua weer niet uit te houden was (ongeveer 38 graden), zijn we voor de kwalificaties naar het circuit gegaan. Rondom het circuit was veel te doen, je kon er relaxed een waterpijpje roken, er werden diverse optredens verzorgd op verschillende podia en natuurlijk waren er ook de nodige eet en drinkstandjes. De sfeer was heel ontspannen en alles was goed georganiseerd. We werden met busjes naar onze tribune vervoerd, met plaatsen die gelukkig in de schaduw lagen!
Toen begon het lawaai en kwamen de auto's stuk voor stuk voorbij gescheurd! sjeeeeeemig wat een lawaai zeg, maar ook wel weer gaaf natuurlijk...! Snel de oordopjes in!
Op televisie met commentaar is het beter te volgen wie welke tijden rijdt en wie de zondag op welke positie mag starten, maar al met al heel leuk om zo van dichtbij mee te maken.

Zaterdagavond Sape en Ina van het vliegveld gehaald.

Zondag had Matthijs vrij genomen en zijn we met z'n vieren in de loop van de dag naar het Bahrain International Circuit getogen. Daar eerst over het terrein gewandeld waar het stukken drukker was dan zaterdag maar toch nog steeds een heel leuke ontspannen sfeer heerste en waar weer de nodige optredens verzorgd werden en activiteien waren. Leuk hoor!
Toen het er tijd voor was weer in de busjes naar de tribune, voorzien van veel water en wat ongezond voedsel...WE zijn er klaar voor!
Eigenlijk was de opwarmronde in mijn ogen het meest spectaculair...Wij zaten bij de laatste bocht voor het rechte start/finish stuk van het circuit en de coureurs remden stuk voor stuk flink af voor de bocht om vervolgens heeeeel hard op te trekken...Super dat geluid en heel mooi om te zien!
Toen volgde de race met 57 rondjes...Op zich best een lange zit en je mist op zo'n moment Olaf Mol met z'n commentaar wel....Als je zo'n kenner bent als dat wij zijn mis je het overzicht wie nou op welke positie rijdt...Laat ik voor mezelf spreken...IK mis het overzicht dan volledig en vond het na rondje 25 wel tijd voor iets spectaculairs....helaas....niemand die uit "onze"bocht vloog oid...Nou ja, dan nog maar wat water drinken....

Na afloop van de race, die werd gewonnen door ehm...Oh ja...Jenson Button, ergens in de stad gegeten en terug kunnen kijken op een hele mooie ervaring die je gewoon 1 keer meegemaakt moet hebben!

Groetjes van ons!

• 28 April 2009 - 16:00

Annebeth:

VRRRROEMM!!! 8-) Leuk om een keer mee te maken lijkt me! Vooral het geluid (en bijbehorende trillingen neem ik aan?) inderdaad! Al hou ik het op TV al niet eens 3 rondjes vol haha! :-D

Hee Daphne.. Iets heel anders. Zet je ook zo af en toe je buik nog even op de foto voor de thuisblijvers? Van Tjerk en Renske gehoord dat 'ie in een hele korte tijd al zichtbaar groeit, dus ben zeer benieuwd! (Waar de bruiloft van Theo al niet goed voor is hè.. ;-) )

Geniet van het warme weer nu het nog 'enigszins aangenaam' is (wordt bij jullie alleen maar warmer natuurlijk. Hier alleen maar natter..). En een hele dikke kus voor Thijs, Daphne, m'n NEEFJE (blijf er bij! :-) ) en papa en mama natuurlijk.

• 29 April 2009 - 07:54

Tineke:

Leuk verhaal, met goede foto's.
    Volgende keer vragen of de fotograaf ook eens op de foto mag!!!

• 29 April 2009 - 09:43

Thea En Edgard:

Kunnen meisjes autocoureur worden? Het fundament is al gelegd!